,,Aš gražus, kai švarus ir sveikas“


   Sveikatingumo savaitės „Aš gražus, kai švarus ir sveikas“ pirmadienis buvo paskelbtas futboliuko „Aš gražus, kai stiprus ir sveikas“diena. Darželio salėje vyko rungtynės tarp darželio vaikučių ir Baltupių progimnazijos priešmokyklinukų. Kitą dieną asmens higienos įgūdžiai buvo ugdomi per praktinę veiklą darželio grupėse.Vaikučiai žaidė žaidimus, mokančius asmens higienos: „Kada tu tai darai?“, „Papasakok apie nupieštą daiktą“, „Ko reikia, kad būtum švarus ir tvarkingas?“, „Ką tu gali apie juos pasakyti?“, „Kodėl susirgo kiškutis?“ir kitus vaikų ir pedagogių sumanytus žaidimus. Buvo kuriamos dantukų priežiūros, vaikų elgesio prausykloje taisyklės. Antradienį ir trečiadienį „odontologė“(darželio slaugytoja- dietistė Brigita Skaidelytė) ir „dantukų fėja“(auklėtoja Lina Stankevičienė) darželio grupėse vaikučius supažindino su dantukų draugais ir piktais jų priešais. Trečiadienį grupėje ir lauke vyko sportinės pramogos „Kas vikriau ir tvarkingiau“, naudojant estafečių, taurių su kamuoliukais rinkinius, mitybos kamuolius. Ketvirtadienį  grupėse buvo kuriami plakatai apie švarą „Noriu būti švarus, tvarkingas ir sveikas“, piešiant, tapant, aplikuojant. Plakatai buvo eksponuojami darželio salėje, kur penktadienį vyko vaikų ir pedagogių (auklėtojos Lilijana Milaševskienė, Lina Stankevičienė, Danutė Semėnienė) spektakliukas vaikams „Kelionė į dantukų miestą“. Šio spektakliuko tikslas buvo įtvirtinti vaikučių žinias apie asmens higieną, įgytas sveikatingumo savaitės metu.
   Vilniaus lopšelio – darželio ,,Gintarėlis“ ikimokyklinio ugdymo pedagogių Linos Stankevičienės ir Lilijanos Milaševskienės informacija ir iliustracijos.

 

  • 100_2595
  • 100_2599
  • 100_2665
  • 100_2711
  • 100_2715
  • 100_2718
  • 100_2752

 Sveikatingumo ir kūrybinės raiškos savaitė

,,Obuoliukas – vitaminų kamuoliukas“


   Savaitė prasidėjo ,,Obuoliautojų” varžytuvėmis. Kiekvienoje grupėje vyko įvairios estafetės, judrieji žaidimai su obuoliais, rungtys. Iš pat ryto visi žaidė grupėje, salėje, po to žaidimai persikėlė į lauką. Obuolius vežė sunkvežimiais, karučiais, vaikai šokinėjo per obuolių krūvą, taikė į pintus krepšius.Rungtyse pralaimėtojų nebuvo – tik gera nuotaika ir teigiamos emocijos.
   Rudenėlio šventės dieną vaikai ,,virto” įvairių spalvų obuoliukais , pasipuošė specialia atributika : žalieji obuoliukai  - karūnėlėmis, margieji – apyrankėmis, geltonieji – kaklaraiščiais, raudonieji – apsiaustėliais. Padedant ,,Šalnai” ir ,,Kirmėlytei”, vaikai šoko dainavo, įtvirtino žinias apie rudenį ir vitaminus.
   Toliau sekė ,,Smagurių “ diena.O čia tai vyko darbai! Vieni vaikai gamino obuolių salotas, kiti spaudė obuolių sultis, kepė sveikuolišką obuolių pyragą. O po sunkių darbų vaišinosi visi!
   Kitą dieną ant įvairaus dydžio obuolio trafaretų vaikai kūrė savo obuoliukus : spalvino, tapė, štampavo, puošė smulkintais rudeniniais lapais, pupelėmis, ryžiais irk t. Iš paruoštų darbelių sujungė bendrą žaismingą obuoliukų grandinę.
   Savaitė baigėsi kompozicijų iš obuolių kūrimu pievelėje. Kartu su grupių auklėtojomis  vaikai išdėliojo didelį obuolį, kirmėlaites, saulutes, takelius. Baigę darbus, visi grožėjosi pasipuošusia darželio pievele.


Elena Olševskienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui
Loreta Marcinkevičiūtė, ikimokyklinio ugdymo pedagogė

 

  • 100_6681
  • 100_6703
  • 100_6812
  • 100_6932
  • DSCF3033
  • IMG_20131014_104905-5
  • IMG_20131018_111822
  • IMG_8083-5

Paroda „Stebuklai žaliam sode, darže, pievoje“

   Sulaukę spalvingo rudens, gėrėjomės nuotraukų paroda „Stebuklai žaliam sode, darže, pievoje“. Parodai ruoštis pradėjome jau vasarą. Paprašėme tėvelių, kad vasaros  metu nufotografuotų įdomių, išskirtinių, originalių daržovių, vaisių, augalų. Rudenį tėveliai atnešė daug įspūdingų nuotraukų su pridėtais trumpais komentarais (daržovės, vaisiaus arba augalo pavadinimas, jo augimo vieta, daržovės bei vaisiaus matmenys). Nuotraukas eksponavome  atvirose įstaigos erdvėse. Parodą pagražinome rudeniniais voratinkliais ir vorais.
Parodą organizavo auklėtojos L.Milaševskienė ir L. Stankevičienė.

  • Picture 259
  • Picture 260
  • Picture 262
  • Picture 263
  • Picture 264
  • Picture 265
  • Picture 266
  • Picture 267
  • Picture 389
  • Picture 390
  • Picture 391
  • Picture 392
  • Picture 393
  • Picture 394
  • Picture 395
  • Picture 397
  • Picture 398
  • Picture 399
  • Picture 400
  • Picture 401
  • Picture 402
  • Picture 403
  • Picture 404

 

 ,,Nė dienos be vandens“


  Pirmąją akcijos dieną grupėse lankėsi dietistė - slaugytoja Brigita ir ,,Vandens Lašelis‘‘ (auklėtoja Violeta). Jos papasakojo vaikams apie vandens svarbą žmogui ir supančiai aplinkai. Vaikai sužinojo, kad žmogus ir vanduo yra du neatsiejami dalykai. Augančiam vaikui vanduo reikalingas taip kaip oras ir maistas. Atsisveikindamas ,,Vandens Lašelis“ vaišino vaikus tyru vandeniu. Po svečių apsilankymo vaikai kūrė lašelio formos knygeles, kuriose pedagogai užrašė vaikų mintis.
  Tyrinėjimų ir bandymų su vandeniu dieną, naudodami vandenį, vandens ciklo simuliatorių, matavimo indus ir kitas pasirinktas priemones, vaikai atliko įvairius bandymus ir eksperimentus.
  Smalsumo, draugavimo, vikrumo žaidimų dieną vaikai žaidė jų mėgstamus ir naujus  žaidimus: ,,Brangus kiekvienas lašas“, ,,Gyvasis upeliukas“.Žaidimai buvo kupini emocijų, ieškojimų, atradimų, pilni įspūdžių.Vaikai rungtyniavo, kuris vikriau iki tikslo nuneš šaukštą vandens ir supils į savo grupės stiklainį, kas greičiausiai pripils indelį vandens.
  Menų dieną vaikai išgyveno atradimo, unikalios saviraiškos džiaugsmą. Buvo lavinama vaikų vaizduotė, kūrybiniai gebėjimai, smalsumas, iniciatyva. Vaikai gamino laivelius  , aplikavo jūrą, patirtas emocijas išliejo piešiniuose tapydami ant šlapio popieriaus. 
  Vandens pasakų diena užbaigė savaitės renginius.Šią dieną įstaigoje svečiavosi Baltupių progimnazijos  priešmokyklinių grupių ugdytiniai. Jie įstaigos vaikučiams suvaidino spektakliuką ,,Lašelio kelionė“. Mažųjų grupių vaikai džiaugėsi animaciniu filmuku apie vandens nuotykius.
  Įvairios veiklos metu vaikai apie vandenį sužinojo daug įdomių dalykų : kiek dienų žmogus gali išgyventi be vandens, kiek kasdien reikia išgerti vandens ir kaip taupiai jį naudoti, kas atsitiktų, jei vanduo dingtų, kokios vandens naudojimo galimybės.

Direktoriaus pavaduotoja ugdymui E. Olševskienė, ikimokyklinio ugdymo pedagogė V. Paškevičienė

 

  • 100_2019
  • 100_2037
  • 100_2126
  • DSCF2916
  • IMG_7771
  • Picture 170
  • Picture 172
  • Picture 180
  • Picture 185
  • Picture 187
  • Picture 190
  • Picture 197
  • Picture 204
  • Picture 207
  • Picture 213
  • Picture 218
  • Picture 220
  • Picture 227
  • Picture 228

 

 

 

Geroji patirtis: įgyvendinta Visuomenės sveikatos programa Vilniaus lopšelyje – darželyje „Gintarėlis“ 

Įstaigos pedagogių komanda 2011 metų rugsėjo – gruodžio mėnesiais įgyvendino Visuomenės sveikatos programą „Į sveikatos šalį“. Šiai programai vykdyti buvo skirta 2000 Lt iš lopšelio – darželio „Gintarėlis“ ugdymo lėšų bei gauta 2000 Lt parama iš Vilniaus miesto savivaldybės Socialinių reikalų ir sveikatos departamento.
 Programos tikslas – bendromis įstaigos bendruomenės pastangomis stiprinti vaikų sveikatą, gilinti šios srities žinias, įgūdžius, kurti integruotą ir vieningą sveiko gyvenimo būdo ugdymo sistemą.
Įgyvendindamos šį tikslą, pedagogės išsikėlė uždavinius, t.y. formuoti tvirtus mitybos, higienos laikymosi įgūdžius darželyje; tenkinti ir žadinti vidinį vaiko poreikį judėti; praturtinti sporto salės inventorių stimuliuojančiomis priemonėmis bei kūrybiškai jas naudoti sportinėje veikloje; įvaldyti aktyvius sveikatos ugdymo metodus ir būdus, siekiant pedagoginio proceso kūrybiškumo bei dinamiškumo. Į sveikatos ugdymo veiklą buvo siekta įtraukti visą įstaigos bendruomenę: tėvus, specialistus, aptarnaujantį personalą.
Vilniaus lopšelis – darželis „Gintarėlis“ įsikūręs vaizdingojo Jamonto miško parko pakrašty. Ši aplinka auklėja, įkvepia kūrybinių minčių. Todėl sveikatingumo programą pedagogės pradėjo nuo dažnesnių ir planingų pasivaikščiojimų Jamonto parke, išvykų po apylinkes, į greta esančios mokyklos stadioną.

Skatinant vaikų fizinį aktyvumą, praturtinta sporto salės aplinka naujomis priemonėmis. Įsigytas sporto inventorius: krepšinio stovai, virvė traukimui, arkinis tunelis, žiedai judriems žaidimams, burbulinis kilimėlis, parašiutas, diskai vaikščiojimui, čiužiniai, krepšys mėtymui, krepšys kamuoliams laikyti, kamuoliai.
Pedagogės praturtino vaikų žaidimų patirtį bei sportinių užsiėmimų veiklą pačios sukurdamos unikalių sportinių priemonių. Gamindamos šias priemones pedagogės pritaikė buityje naudojamus vaikams gerai pažįstamus daiktus: skalbinių segtukus, kempinėles, virveles, audeklus. Su šiais daiktais žaisdami ir mankštindamiesi vaikai atranda, kad skalbinių segtuką galima prisegti prie draugo marškinėlių, audeklo gabalas gali tapti rogėmis, kempinėlės – sniego gniūžtėmis ar magnetais, plastikinių butelių kamšteliai – masažiniu kilimėliu, o virvutė ar audeklo juostos gali virsti net kalėdine eglute.
Toks mankštinimosi būdas su šiomis netradicinėmis priemonėmis vaikams teikia daug smagumo, lavina vaizduotę ir fantaziją, ugdo kūrybinius gebėjimus, kuriuos vėliau sėkmingai gali pritaikyti žaisdami šeimoje ar su draugais.
Pedagogių pagamintos metodinės sporto priemonės buvo pademonstruotos įstaigoje suorganizuotoje parodoje „Paprasti – nepaprasti žaidimai“.
Labai svarbi programos „Į sveikatos šalį“ dalis – surengtos dvi sveikatingumo ir kūrybos savaitės „Augu sveikas kaip ridikas“. Kiekvienai dienai stengtasi suteikti prasmę puoselėjant sveiką gyvenseną: žygio diena; rudens žaidimų ir išdaigų diena; keliaujančio spektakliuko improvizacijų apie sveiką maistą diena; gėrybių ir ragautuvių diena; plakato „Noriu būti sveikas ir žvalus“ kūrybos diena; išraiškos dienos „Vitaminai gudručiams“ bei„Moliūgo gimtadienis“, draugystės diena, judesio diena „Mankšta visiems“.
Apibendrindamos visuomenės sveikatos programos „Į sveikatos šalį“ rezultatus, galime teigti, kad:
      Vaikai įvairios veiklos metu sužinojo daug naujo apie sveiką gyvenimo būdą: kaip sveikai maitintis, sportuoti, judėti, džiaugtis gyvenimu. Manome, kad ugdytiniai įgavo pasitikėjimo savimi, išmoko būti atsargesni juos supančioje aplinkoje, tapo sveikesni ir aktyvesni.
      Vaikai formavo įgūdžius rūpintis savo ir šalia esančių saugumu ir sveikata.
       Naujai nupirktos sporto priemonės ir pačių pedagogių pagamintos priemonės remiasi natūraliu vaiko poreikiu judėti bei „smagaus žaidimo koncepcija“. Jos suteikia ugdytiniams judėjimo džiaugsmą, paskatina vaikus noriai žaisti judrius žaidimus, sportuoti.

 

Visuomenės sveikatos programos įgyvendinimas 2011-2012 m.m



Vilniaus lopšelis-darželis „Gintarėlis“ įgyvendino Visuomenės sveikatos programą
Straipsnį parengė Gitana Buivydienė, direktorės pavaduotoja ugdymui ir Svetlana Smirnova, ikimokyklinio ugdymo pedagogė
Vilniaus lopšelis-darželis „Gintarėlis“
Vilniaus lopšelio-darželio „Gintarėlis“ pedagogų komanda 2012 metų rugsėjo–gruodžio mėnesiais įgyvendino Visuomenės sveikatos programą „Į Sveikatos šalį“. Šiai programai vykdyti Vilniaus miesto savivaldybės Socialinių reikalų ir sveikatos departamentas skyrė 3 000 Lt.
Programos tikslas – įstaigos bendruomenės pastangomis stiprinti ugdytinių sveikatą, gilinti šios srities žinias, įgūdžius, kurti integruotą ir darnią sveikos gyvensenos ir kūrybingumo ugdymo sistemą.
Programą parengė pedagogės: Alina
Įgyvendindamos šį tikslą pedagogės išsikėlė uždavinius:
sudaryti sąlygas tenkinti prigimtinį vaiko poreikį judėti, žaisti, bendrauti ir pažinti pasaulį; vadovaujantis „smagaus žaidimo koncepcija“ skatinti fizinį vaikų aktyvumą (todėl buvo papildomas sportinis inventorius trūkstamomis priemonėmis siekiant sudaryti galimybę vaikams daugiau žaisti sportinių žaidimų, organizuoti judriuosius žaidimus ir turnyrus, išvykas);
ugdyti sveikatos tausojimo kompetenciją, formuojant tvirtus sveikos gyvensenos ir tinkamos mitybos, higienos įgūdžius darželyje ir šeimoje (turtinti vaikų žaidimų patirtį įkuriant siužetinių žaidimų erdvę „Sveiko maisto krautuvėlė“ grupėje; kūrybiškai taikyti aktyviojo ugdymo metodus ir būdus perteikiant žinias apie sveiką mitybą ir asmens higieną);
gerinti psichinę ir emocinę ugdytinių savijautą taikant meninės raiškos ir kūrybingumo būdus;
plėtoti partnerystės ryšius su šeima;
įtraukti visus įstaigos bendruomenės narius į sveikos gyvensenos ugdymo programą.
Žygio dienos suteikė daug emocijų
Programos įgyvendinimo metu daug teigiamų emocijų visoms ikimokyklinėms ir priešmokyklinėms grupėms kėlė pasivaikščiojimai ir pažintinės ekskursijos Jomanto parke, priešmokyklinių grupių pažintinės ekskursijos pėsčiomis į gaisrinę, Vilniaus kolegiją, Baltupių mokyklą.
Žygio dienos leido vaikams pabūti gamtos tyrinėtojais, įgyti naujos patirties. Įsigyta nauja priemonė – vaikščiojimo virvė „Šuniukas“ ir „Drakoniukas“ – leido geriau įtvirtinti saugaus elgesio taisyklių laikymąsi gamtoje, gatvėje. Žygio metu surinktas miško gėrybes panaudojome kurdami savo grupės „Rudens mozaiką“ darželio teritorijoje. Savo įspūdžius, patirtus išvykose, vaikai išliejo kūrybinėse dirbtuvėse meninės raiškos ir laisvos kūrybos dienomis. Vaikų sveikatos tausojimo kompetenciją ugdėme integruodami pažintinius ir kūrybinius metodus.
Skatinome judėjimą šaltuoju metų sezonu
Reikšmingiausias harmoningo vaiko vystymosi ir sveikatos stiprinimo veiksnys vaikystėje – judėjimas. Vaikų aktyvų judėjimą šaltuoju metų sezonu skatinome organizuodami Futboliuko fiestą – turnyrą darželio salėje. Įsigyti naujieji futbolo kamuoliai leido kiekvienam vaikui treniruotis individualiai.
Lauko aikštelėje šis smagus 5–6 metų vaikų žaidimas dar buvo žaidžiamas kitaip nei įprasta: futbolo komandos dalyviai buvo apsiavę guminiais batais, o komandos nariai vaizdavo grybus. Lauko Futboliuko turnyrui vadovavo pedagogė Rasa ir ugdytinės Andrėjos tėvelis, kuris vaikams parodė įvairių žongliravimo su kamuoliu būdų. Tėvų ir pedagogų tiesioginio bendravimo pavyzdys – geriausias vaikų ugdymo metodas. Jaunesniesiems vaikams sveikatingumo savaitės dienomis organizuoti judrieji žaidimai lauke.
Žaidimai su naujomis priemonėmis
Pedagogės paakino vaikus žaisti siužetinius žaidimus (pavyzdžiui, „Sveiko maisto krautuvėlę“) grupėse su naujai įsigytomis priemonėmis: prekystaliais, daržovių ir vaisių mediniais muliažais, svarstyklėmis, svarsčiais. Iš pradžių vaikai žaidė šiuos žaidimus vadovaujami pedagogių, o vėliau savarankiškai patys vieni.
Išanalizavę pedagogų organizuotus ir pačių vaikų laisvai žaidžiamus žaidimus su šiomis priemonėmis, galime teigti, kad pedagogų organizuoti žaidimai yra įvairesni, suteikiantys daugiau žinių, įtraukiantys visus vaikus, o laisvi vaikų žaidimai suteikia galimybę vaikams labiau tyrinėti, geriau pažinti spalvas, formas. Laisvai žaisdami vaikai daugiau bendrauja, labiau atsiskleidžia jų tarpusavio santykiai, nors į žaidimą paprastai įsitraukia tik maža grupė vaikų.
Žaisdami „Sveiko maisto krautuvėlę“ vaikai įsijaučia į pasirinktus socialinius vaidmenis, žaidžia gana draugiškai. Pastebėjome, kad vyresnieji atpažįsta visas daržoves ir vaisius, žino jų naudą, pasako jaunesniems taisyklingus jų pavadinimus, juos dėlioja, vaikai išvardija savo mėgstamas daržoves ir vaisius.
Sveikatingumo ir kūrybos savaitės
Labai svarbi programos „Į sveikatos šalį“ dalis – surengtos dvi sveikatingumo ir kūrybos savaitės „Vitaminai iš sodo, daržo, miško“. Kiekvienai dienai buvo numatyta tam tikra užduotis puoselėjant sveiką gyvenseną ir kūrybingumą: žygio diena; „Rudens mozaikos“ kūrimo diena; vitaminizuotų salotų ragautuvių diena, judriųjų žaidimų diena, meninės raiškos diena „Rudenėlio šventė“, laisvos kūrybos dienos – mažosios dirbtuvėlės iš gamtos.
Grupėse aktyviai vyko vitaminizuotų salotų ir ragautuvių dienos, vaikai kūrė sveikuoliškas salotas, o apie produktų naudą papasakojo dietistė – slaugytoja Brigita.
Kūrybos ir sveikatingumo savaičių metu buvo įkurta nauja edukacinė erdvė – darželio koridoriuje atidarytos dvi parodos: „Sveikuoliška vasara vaiko akimis“ ir „Sveikuoliška vasara auklėtojų akimis“. Vaikščiodami po darželį vaikai domėjosi auklėtojų surinktomis vaistažolėmis, klausėsi auklėtojos Loretos pasakojimo apie vaistažolių naudą, vaišinosi arbata. Taip pat visa bendruomenė grožėjosi vaikų kartu su tėveliais vasarą nufotografuotomis vaistažolių ir žydinčių gėlių nuotraukomis ir domėjosi vaistinių augalų gydomųjų savybių aprašymais.
Rezultatas – praturtinta patirtis
Apibendrindamos visuomenės sveikatos programos „Į sveikatos šalį“ rezultatus, galime teigti, kad:
programos metu organizuotos veiklos praplėtė ugdymo turinį ir padėjo sudaryti tinkamas sąlygas tenkinti prigimtinį vaiko poreikį judėti, pažinti. Įsigytas sportinis inventorius padėjo plėsti vaikų žaidimų patirtį;
įkurta siužetinių žaidimų erdvė „Sveiko maisto krautuvėlė“ grupėje puikiai leido praplėsti ne tik sveikatos saugojimo kompetenciją, bet ir komunikavimo, pasaulio pažinimo, socialinę, ir meninę kompetencijas;
įvairios veiklos metu, taip pat įtraukiant į ugdomąjį procesą tėvus, specialistus, vaikai daug sužinojo apie sveiką mitybą, formavosi sveikos gyvensenos įgūdžius;
taikyti aktyviojo ugdymo metodai padėjo vaikams atskleisti savo kūrybingumą, gerino psichinę ir emocinę jų savijautą;
anketinė tėvų apklausa parodė, kad tėvai vertina tėvų ir pedagogų bendradarbiavimą, organizuojamas šeimos kūrybinių darbelių parodas, edukacines veiklas sveikatingumo klausimais ir jie pageidauja to ateityje

 

 

  • IMG_4813
  • IMG_4814
  • IMG_4816
  • IMG_5155
  • gruodis1 001
  • gruodis2 010
  • gruodis2 036
  • gruodis2 051
  • gruodis2 053
  • gruodis2 060
  • spal 159
  • spal 170
  • spal 187
  • spalis1 187
  • spalis1 198
  • spalis_2 104
  • spalis_2 241
  • spalis_2 246
  • spalis_2 259